Operacja na żylaki to zabieg, który jest czasem najlepszym, a nawet jedynym rozwiązaniem problemów żylnych.

Jego celem jest zlikwidowanie nadciśnienia żylnego, to znaczy podstawowego czynnika powodującego rozwój choroby. Kiedy zmienione żyły nie mogą już pełnić prawidłowo swojej funkcji, czego powodem jest niewydolność zastawek w obrębie ujść głównych żył powierzchniowych, najczęściej jedynym sposobem, aby zapobiec przeciekowi krwi z układu głębokiego do powierzchniowego jest operacyjne leczenie żylaków kończyn dolnych.

Jednym z najważniejszych przeciwwskazań, o których należy wiedzieć jest czynny proces zakrzepowy żył głębokich i ich niedrożność. W podobnym przypadku zabieg należy poprzedzić terapią. Innymi przeciwwskazaniami są między innymi ostre choroby infekcyjne, ciąża, nasilony obrzęk limfatyczny czy też niedokrwienie tętnicze kończyn dolnych. Należy również zasięgnąć konsultacji z lekarzem, jeżeli przyjmowane są przez nas leki hormonalne. Najczęściej podobną kurację należy przerwać na 4-7 tygodni przez rozpoczęciem leczenia.

Należy wspomnieć, iż wiek nie jest przeszkodą ani przeciwwskazaniem. Lekarze stosują przeróżne techniki operacyjne, a zabieg ten przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym lub też podpajęczynówkowym. Zdarza się, że najlepszym rozwiązaniem jest znieczulenie miejscowe, które polega na zablokowaniu nerwu udowego. Zabieg trwa około jednej godziny, a po dwóch godzinach pacjent może udać się do domu. Po zabiegu przez jakiś czas utrzymują się krwiaki, mogą pojawić się także obrzęki spowodowane uszkodzeniem układu limfatycznego.

Możliwym jest również wystąpienie zakrzepowego zapalenia żył. Dowiedz się więcej już dziś, zajrzyj na stronę http://klinikavenamed.pl

operacja

żylaki