Większość osób nie dba jakoś specjalnie o stopy.

Głównie dlatego, że jakiekolwiek zwyrodnienia nie wpływają na jakość życia, czy zdrowia. jednak nasze stopy dużo świadczą o nas. Jedną z najpopularniejszych chorób są haluksy. Przyczyny i leczenie haluksów nie jest jednak wszystkim znane. Jest to choroba zwyrodnieniowa, polegająca na zniekształceniu stopy. Najczęściej można spotkać u kobiet.
Przyczyną może być nadwaga, częste noszenie butów na obcasie, stojący tryb życia, czy nawet płaskostopie. Choroba może utrudniać życie bólem i trudnością w poruszaniu się. Zawsze można pomyśleć wcześniej o zapobieganiu poprzez noszenie odpowiedniego, wygodnego obuwia, oraz poprzez specjalne ćwiczenia. Jeśli jednak zauważymy już pierwsze objawy, powinniśmy udać się do ortopedy. Lekarz obejrzy stopę i wybierze najlepszą metodę leczenia. Najczęściej zalecane są wkładki ortopedyczne, gimnastyka korekcyjna, fizykoterapia. Dość spotykaną chorobą jest również płaskostopie.
W początkowych stopniach schorzenia nie jest ona bolesna. Przyczyn jest wiele, jednak najczęściej stwierdzana jest u osób starszych, otyłych. Wada może być wrodzona lub nabyta. Przy sytuacji wrodzonej konieczne jest leczenie i kontrolowanie przez całe życie. Ponieważ nie leczone może prowadzić do dalszych, uciążliwych chorób. Leczenie płaskostopia poprzecznego wymaga dodatkowych badań, które stwierdzą stopień zaawansowania i przyczynę wady. Jednak najczęściej lekarze zalecają wkładki ortopedyczne do butów. Dobrze dobrane poprawiają jakość życia, zapobiegają występowaniu bólów np kręgosłupa. Korygują układ kości, dlatego zalecane jest stosowanie już od najmłodszych lat.
Źródło: _a1__

wkładki ortopedyczne do butów