Problemy takie jak rak prostaty są dość powszechne.

Można na tą chorobę zapaść w różnym wieku, jednak po siedemdziesiątce choruje najwięcej mężczyzn. Przyczyn może być wiele, jedną z nich jest dziedziczność choroby. Jeśli bliski krewny chorował na tą przypadłość, to również my sami możemy zachorować. Jeśli rak prostaty rozwija się u krewnego pierwszego stopnia, to u pozostałych męskich członków rodziny, ryzyko zachorowania jest dwa razy większe.

Bardzo ważne jest szybkie zdiagnozowanie choroby i jej przeciwdziałanie. Objawy raka prostaty są różne: częste oddawanie moczu, pieczenie, bóle w podbrzuszu, nietrzymanie moczu, wrażenie pełnego pęcherza po oddaniu moczu, krwiomocz. Jeśli choroba jest w poważnym stadium, może dojść do przerzutów na inne organy. Rak prostaty - leczenie zależy od stopnia zaawansowania choroby.

Początkowy etap choroby

W przypadku początkowego etapu choroby wykonuje się np. operację, można usunąć cały gruczoł krokowy. Inne metody to naświetlanie lub radioterapia. Wykorzystywane są tutaj pierwiastki promieniotwórcze i mogą towarzyszyć temu inne przykre dolegliwości. Osobom w zaawansowanym stadium choroby podaje się np. kabazitaxel.

Innym lekiem podawanym w trakcie leczenia jest abirateron, który hamuje wydzielanie testosteronu. Hormon ten pobudza rozwój raka prostaty. Kolejną przykrą dolegliwością jest nadreaktywny pęcherz. Dotyczyć może kobiet i mężczyzn.

Jak rozpoznać objawy pęcherza nadreaktywnego?

Przede wszystkim występuje częstomocz, ciągłe uczucie naglącego parcia, może również wiązać się z tym nietrzymanie moczu.To schorzenie leczy się farmakologicznie, również za pomocą elektromodulacji.
Dowiedz się więcej na stronie: http://www.klinikaurologii.edu.pl
klinika urologii

klinika